New features & changes | 28 juli 2022
klanten beheren

Koppelingen log

Tribe CRM kent verschillende standaard koppelingen, zoals financiële koppelingen of bijvoorbeeld  met e-mail en agenda. Met behulp van koppelingen worden gegevens over en weer gesynchroniseerd tussen Tribe CRM en een extern systeem. Meestal gaat de synchronisatie goed. Het kan echter voorkomen dat er bij de synchronisatie foutmeldingen optreden. Deze foutmeldingen worden geregistreerd in een log, dat we nu beschikbaar in de koppeling.

  1. Voor welke koppelingen is het log beschikbaar?
  2. Waar vind ik het log?
  3. Hoe maak ik gebruik van het log?

1 Voor welke koppelingen is het log beschikbaar?

Uiteindelijk zal Iedere koppeling een log beschikbaar krijgen. Op dit moment hebben we het log echter alleen voor de Exact Online koppeling gepubliceerd. In de loop van de komende tijd zullen we dit verder uitrollen naar de overige koppelingen.

2 Waar vind ik het log?

Het log is direct beschikbaar op de koppeling pagina in de marketplace. Navigeer hiervoor naar het marketplace icoon (1) rechtsboven in het scherm en open de Exact Online koppeling.

3 Hoe maak ik gebruik van het log?

Het log bevat alle correcte en incorrecte aanroepen. De incorrecte worden in het rood weergegeven. Hierbij staat de reden weergegeven waarom de synchronisatie incorrect is verlopen, bijvoorbeeld omdat een debiteurnummer mist bij de klant of een BTW code niet is gekoppeld. Op basis van de foutmelding kun je zelf actie ondernemen om de fout te herstellen.

Wanneer je de fout hebt hersteld kun je daarna de fase van de factuur handmatig terugzetten op concept en daarna aanpassen naar verstuurd. Dit zal de koppeling alsnog de trigger geven de factuur te synchroniseren. In het geval van een verkooporder pas je de fase aan naar gekoppeld.

Verder is het mogelijk de datum in het log aan te passen, om foutmeldingen uit het verleden op te zoeken en is het mogelijk om direct door te klikken naar het genoemde record.

De log wordt met ingang van 29 juli 2022 gevuld.